Lite tips inför studenten!

Snart dags för studenten och här följer ett par saker att tänka på som jag inte hann tänka på själv på min egen student. Tyvärr så var jag ute och firade mina vänners student som olyckligt var dagen innan min egen vilket slutade i att jag kom hem klockan 05,30 på morgonen, försov mig, hann inte tvätta håret och heller inte sminka mig något nämnvärt, tillråga på det så var det värmebölja. 
 
1. Tvätta håret kvällen innan annars så är torrschampo din bästa vän. Studentmössan döljer det mesta, men är det varmt och du vill ha den av för ett tag så är det INTE kul att ha en flottig frillla under. Tro mig. 
 
2. Packa ner flertalet vattenflaskor i alla handväskor. Är det så att du festar till det under studentveckan och det på det är varmt som satan ute så är det lätt att bli uttorkad, trött, yr etc. Se till att dricka mycket, det gör även att du känner och ser fräschare ut.
 
3. På själva studenten behövs inte mycket smink. Sminka dig som vanligt, annars räcker bas, rougt, maskara och ett fint läppstift, mest för att slippa att se översminkad ut på bilder i efterhand. Se dock till att ha bra produkter som sitter bra under dagen och möjligtvis behöver bättras på en enstaka gång.
 
4. Dissa alla foundations med spf över 10, risken för att se ut som ett spöke när blixten träffar fäjset bör elimineras.
 
5. Något som kan rädda ploffsiga ögon en tidig studentmorgon är 2 kalla skedar som får vila på ögonen en liten stund innan sminket ska på. 
 
6. Passa under morgonen på att spraya ansiktet med uppfriskande ansiktsvatten. Livet kommer kännas lite bätter om du, som jag, inte fått sova mer än 2 timmar och ska på champagnefrulle.
 
7. Ha med ett par in-case-of-emergency-ballerina. Dina fötter kommer tacka dig.
 
Så, en sumering, det som ska finnas i väskan på studenten;
  • Vattenflaska
  • Ballerina(gärna små ihopfällbara, fanns förr på HM)
  • Deo
  • Torrschampo
  • Läppstift
  • Fickspegel
  • MAC fix+ om du vill bättra på sminket under dagen
Make up - graduation - josephine sminkblogg - make up artist - smink - sminkblogg - sminktips - sminktrend 2015 - sminktrender - studenten 2015