Review: Är du en Make Up Geek?

En av mina vänner undrade igår vad jag hade för fabolös ögonskugga på mig, när jag svarade Makeup Geek så förstod hon ingenting. Vi diskuterade märket ett tag och kom fram till att hon aldrig hört talas om det. Jag hörde sedan runt i min umgängeskrets och det visade sig till sist att ingen av mina stackars vänner känner till märket (!?) Har ingen aning om varför, men Makeup Geek är kanske ett främmande märke på svenska sminkmarknaden, uppenbarligen för normal sminkshopparen (aka. mina kära vänner). Det har dock kommit att bli mitt favoritmärke och jag är helt besatt av dessa ögonskuggor, det är MAC-kvalité till en tredje del av priset. Skuggorna är mycket krämiga och lättblandade men framför allt rika på pigment. Jag har tidigare varit besatt av Make Up Stores skuggor men de är i jämförelse torra, svårblandade och fruktansvärt kortlivade.

Ska du beställa skuggor från Makeup Geek så rekommenderar jag varmt att du köper dem lösa, inte i färdiga förpackningar vilket är dyrare, och sedan förvarar dem i en så kallad Z-palett. Det är då lätt att omplacera färger efter behov och även lättare att ta med sig de färger du vill ha om du ex. ska ut och resa eller bara ha dem i handväskan.

Någon av er som använt Makeup Geek skuggor? Vad tycker ni? :)

Pris:

  • Frakten är inte farligt dyr och ligger på mellan 45 – 100 sek beroende på hur mycket du handlar. Det tog ca 5 arbetsdagar
  • Ögonskuggan i sig ligger på 5,99 dollar vilket idag blir ca 44sek. Vikt: 1,8gr
  • Z-Paletten jag har hemma kostar 15,99 vilket ungefär blir 118sek. Den rymmer 15st skuggor eller 6st rouge.
 
 

Skuggorna från övre vänster hörn:

1. Ice Queen 2. Shimma shimma 3. Peach Smoothie 4. . Purely Naked 5. Glamorous 6. Cosmopolitan 7. Mango Tango 8. Bitten 9. Créme Brulee 10. Cocoa Bear 11. Moondust 12. Envy

Du hittar min nya sminkblogg Josephinessmink.se och kan även läsa detta inlägg där

 

josephinte sminkblogg - makeup geek - smink - ögonskuggor