Review: Forever Living - Aloe Vera Läpproduker

God morgon! Jag har nu fått hem något som jag tror kan gynna mina torra läppar väldigt mycket, läpprodukter från Aloe Vera. Det är min vän Emelie som säljer produkter från forever living och jag har varit lite smått skeptisk till vad som säljs där faktiskt. Kände dock att det är värt att testa innan man dömmer och nu efter att flytten är klar och julen dansat ut så har jag äntligen haft lite mer tid tillövers.
 
De produkter jag köpt är:
Defining Lip Pencil:
- 420 Nude 129kr
- 421 Allure 129kr
- 422 Berry 129kr
 
Delicious Lipstick(finns i 12 olika färger):
- 403 Cherry Red 149kr
- 409 Rose Gold 149kr
 
 
 
 
Jag ÄLSKADE Cherry Red, fungerar både med och utan läppenna men är inte supertäckande, så vill du få en diskret vardaglig röd läpp med gloss så är detta ett magiskt alternativ. Personligen så älskade jag det tillsammans med en läppenna då det blev intensivt rött och glansigt. Det gav en sådan glans och återfuktning till läpparna att det är helt galet. Fruktansvärt fint! (se bild nedan).
 
Rose Gold var en vild chansning då jag länge velat ha ett läppstift med guldskimmer och det var precis vad det var. Jättefint till varma sminkningar och brunbrända ansikten i sommar^^ (se bild nedan)
 
Tyvärr så får inte Nude några poäng alls, lättapplicerat, men färgen är helt off för mig och den är lite svår att beskriva men det blev som en nude med för mycket aprikost i och det kändes bara fel. Lite som idominläppar, bara helt jäkla fel!
 
De andra två pennorna var krämiga och lätt applicerade, tom Berry som var en väldigt mörk röd med lila toner, dessa tycker jag oftast är svåra att få jämnt över hela läppen, men jag hade inga problem alls med detta. De var snygga att ha läppstift samt går hur bra som helst att ha utan. Väldigt lätta på läpparna och som sagt, känns återfuktande.
 
Är ni intresserad av att läsa mer om produkterna så är det bara att kika in på Emelies webshop för att kolla och beställa.
 
 
 
 
 
 
 
Berry (bilden är tagen med blixt så den är aningen mörkare irl och även jämn..)
 
 
Berry med läppstiftet Karin från GinaTricot (finns dock inte kvar av vad jag sett)
 
 
Läppstift - josephine sminkblogg - julklappsinspo - smink - sminkblogg
2
shazi

riktigt fina bilder med sminket, !

Svar: Tack, vad gullig du är^^
Josephine

Thelma Mattsson

Jättesöt blogg, kommer absolut kika in här flera gånger! Riktigt snygga bilder också, vad använder du för kamera??<3

Svar: Oh tack, vad gullig du är! Det är en Nikon Coolpix S9700, den är väldigt bra :D
Josephine